tag:blogger.com,1999:blog-669667196667896448.post2092217508942968580..comments2022-10-29T06:52:07.488+03:00Comments on בלוגרשוני - הבלוג של הלל גרשוני: מחשבות על "בית הלל" / פוסט אורחהללhttp://www.blogger.com/profile/14086994011073717913noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-669667196667896448.post-64573481072199681152012-12-21T02:51:25.369+02:002012-12-21T02:51:25.369+02:00היי קסנר,
"דעתי ידועה" - למי? :)
"...היי קסנר,<br /><br />"דעתי ידועה" - למי? :)<br /><br />"תרגיש פראייר" - לא נכון. ארגיש כמו שאני מרגיש מאז ומתמיד: שאני שונא את הכיוון אליו העולם הולךDavid Pilavinhttps://www.blogger.com/profile/05936888349199350870noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-669667196667896448.post-34716750040240281112012-12-21T02:49:58.984+02:002012-12-21T02:49:58.984+02:00היי קנסר,
"דעתי ידועה" - למי? :)
"...היי קנסר,<br /><br />"דעתי ידועה" - למי? :)<br /><br />"תרגיש פרייאר" - לא: ארגיש (כפי שאני מאז ומתמיד מרגיש) שאני שונא את הכיוון אליו העולם הולךDavid Pilavinhttps://www.blogger.com/profile/05936888349199350870noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-669667196667896448.post-85992399367305529382012-02-20T10:55:57.428+02:002012-02-20T10:55:57.428+02:00אחרי קריאה נוספת:
א. הנחת היסוד שלך בעניין הפמיני...אחרי קריאה נוספת:<br /><br />א. הנחת היסוד שלך בעניין הפמיניזם והיהדות ("שהיהדות לא פמיניסטית, בלשון המעטה..." וכו') עומדת ביסוד כל הטיעון שלך על דיכוטומיה וצורך לבחור בין יהדות לפמיניזם.<br />לא טוען שהיהדות פמיניסטית, חלילה לאל. טוען שהיא מורכבת. ויש בה גם גוונים פמיניסטיים שלא תוכל להתכחש להם. בהלכה ובאגדה.<br /><br />ב. הלוגיקה שלך מ-ו-ש-ל-מ-ת. שים לב כמה אנרגיה אתה משקיע לפי המסקנה. עומד לבדך עם קומץ חבריך מצד אחד, כשכל העולם כולו, כולל רוב העם, נמצא בצד השני. מכבד את הבחירה שלך בחרדיות הלאומית, אבל לו היית גם פיזיקאי ולא רק פילוסוף היית בוחר בדרך הדורשת פחות אנרגיה.<br /><br />תאר לך שבסוף הרפורמה תתייצב? תרגיש פרייאר.<br />תאר לך שזרמים חרדיים-קיצוניים בסגנון נשות הטליבאן ישתלטו על מוקדי כח? (שלא נדע!). תרגיש החמצה בכך שהחלשת את הרפורמים.<br /><br />ג. דעתי ידועה, שצריך דווקא לאמץ את הרפורמה לחיק הישראליות. להפריד אותה מאמה המאמצת, אמריקה. "הורתה שלא בקדושה ולידתה בקדושה".<br /><br />ד. השתפכתי בסעיף ג' :-)חנן א' קסנרhttps://www.blogger.com/profile/06817264268536334008noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-669667196667896448.post-37798103386299460322012-02-04T23:13:21.041+02:002012-02-04T23:13:21.041+02:00עידו:
אם את דעתי אתה שואל - אז כן, אסור שרשויות ה...עידו:<br /><br />אם את דעתי אתה שואל - אז כן, אסור שרשויות המדינה תמנענה מחייל לטבול או אפילו להכריח אותו לפשוט את הקאפוטע שלו. זה כלל לא אבסורד.<br /><br /><br /><br />בטח תשאל: איך אפשר לקיים צבא ככה?? --- תשובתי פשוטה: צבא-חובה הוא באמת מתכון להפרת זכויות אזרחיות בסיסיות. לכן הפתרון הוא צבא מקצועי. אינני רואה דרך אחרת לשמר זכויות אזרח בסיסיות מחד ולקיים צבא מאידך.<br /><br /><br />אם הצבא יהיה צבא מקצועי --- או אז הוא מצידו יוכל לדרוש מה שבא לו מהחיילים ואני לא אראה בכך הפרה של זכויותיהם האזרחיות - אפילו שהחיילים יקיימו יחסי מין עם סוסים. זו תיהיה בחירה של אותם חיילים אם תנאי השירות נראים להם או לא - אם לא: הם לא חייבים להתגייס. עבודה כמו כל עבודה.<br /><br />[אם כי פה הסתייגות: אמנם הצבא אז במוצהר לא יהיה צבא העם במובן הבנגוריוני (כפי שהוא כבר מזמן איננו בפועל)אבל הוא יהיה עדיין צבא עם במובן הטריוויאלי: שהוא עדיין יהיה שייך לעם - כפי שכל המדינה שייכת לעם במשטר דמוקראטי. לכן דרישות מחיילים שאינן מתיישבות עם רצון העם ייראו בעיני אמנם לא הפרה של זכויות החיילים, אבל כן הפרה של זכויות העם. כלומר: זו תיהיה שחיתות - גזל של ממש! - מצד פקידים או מפקדים להשתמש במשאבים שהעם הפקיד בידיהם על מנת לקדם אג'נדות פרטיות שלהם שאינן בקונצנזוס]<br /><br />אבל דווקא בצבא מקצועי, חרף האמור לעיל [לפני ההסתייגות בסוגריים], אני חוזה שנראה *יותר* התחשבות בחיילים דתיים. שהרי צבא מעוניין בכוח אדם, והציבור הדתי הוא בשר תותחים מעולה, ואם הוא ירגיש שלא מתחשבים בו, הוא לא יתגייס.<br /><br />=============================<br /><br /><br />דניאל: למה זו "הבהרה מאד חשובה"? מדברי באמת "אי אפשר להבין.. וגו'" - כי דבריי לא הוקדשו לסוגיה הזאת..<br /><br />אין מובן אחד למילה "חרד"ל", יש כמה. אם תרצה, ראה דברים ארוכים שכתבתי בנושא:<br />http://is.gd/D7dytl<br /><br />כמובן שבכל אחת מהמשמעויות הללו שנשתמש במילה זו, אין גבול מדוייק ויש המון מקרי ביניים. זה לא אומר שאין משמעות למושג הזה - זה רק אומר שהמושג איננו מדוייק - כמו רוב המושגים היומיומיים שלנו.<br /><br />ברמה האינטואיטיבית הרי ברור לנו על מה, פחות או יותר, מדובר. לא?David Pilavinhttps://www.blogger.com/profile/05936888349199350870noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-669667196667896448.post-2742708186791589632012-02-04T22:37:35.777+02:002012-02-04T22:37:35.777+02:00נדרשת הבהרה מאוד חשובה...
מדבריך אי אפשר להבין איפ...נדרשת הבהרה מאוד חשובה...<br />מדבריך אי אפשר להבין איפה החילוק בין דתי לאומי (או ציוני דתי) לחרד"ל<br />נגיד, אדם שגר בת ציון חרדי, ועובד - הוא חרד"ל או חרדי?<br />אדם שגר בקריית משה, בוגר מרכז אומר הלל ביום העצמאות, עובד מה הוא? <br /><br />למשל אני לא רואהמ את עצמי בכהוא זה חרד"ל (סטודנט, בוגר ישיבת הסדר,...) <br />ואומנם לפי כתיבתך, ולדעת "בית הילל" (יש"ו???, סתם;) אני חרד"ל לגמרי... <br /><br />אשמח לדעת מה הגבול, לשיטתך.דניאל בר-דגןhttps://www.blogger.com/profile/15480522400197552154noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-669667196667896448.post-21983748882774885902012-02-04T22:09:06.678+02:002012-02-04T22:09:06.678+02:00א. בנוגע לשם היומרני לטעמך "בית הלל"- אנ...א. בנוגע לשם היומרני לטעמך "בית הלל"- אני מוכן לקבל אותו כהצהרת כוונות לא יומרנית, אם יאמצו את המתודה ה"בית הלל"ית, ויהיו ענוותנים ושונים את דברי בית שמאי לפני דבריהם. שונים לעומק וברצינות.<br />ב. אם להקצין את דבריך אד-אבסורדום, היית מצפה שרבצ"ר ייאבק על זכותו של חייל דתי מעדה חסידית לטבילת עזרא? מכיוון שיש לרבצ"ר הנמקה הלכתית לא רעה להכרעתו, זו זכותו וחובתו לדרוש מכל המערכת יישור קו.<br /><br />עידו.עידו רוטhttps://www.blogger.com/profile/03078936664821254791noreply@blogger.com