בררררר

"גרשוני מבקש לעסוק בנושאים שונים ("הגיגים ומחשבות על כל מיני נושאים" בלשונו), אך בפועל מדובר בבלוג עם גוון פוליטי מובהק, הנותן ביטוי לקול הדתי – ימני" (ירין כץ, אונלייף)

יום שלישי, 29 במרץ 2011

הצילו, הכיפות מגיעות!

צילום: Zero0000, ויקיפדיה האנגלית

1908. קיסר אוסטרו-הונגריה ממנה ליועץ בכיר - יהודי. מקורביו הרגיעו: "הוא לא טיפוס שמשתולל", הם הדגישו. גם פרשנים בכירים הצטרפו: "הוא יהודי, ויחד עם זאת הוא נחשב לאדם ממלכתי לחלוטין". עד היום לא ידוע עד כמה השפיע המינוי הדרמטי של האיש מהגזע הנחות ומחרחר הריב הזה, על מדיניות החוץ של האימפריה, על פתיחת מלחמת העולם, ועל קריסתה של אוסטרו-הונגריה כעבור עשור.

1955. נשיא ארצות הברית ממנה אישה לתפקיד בכיר ביותר, וזאת לאחר שחלק מיועציו ואנשי הלשכה שלו הם כבר מהמין החלש והיפה. שוב נשמעו הרגעות: "היא אדם שקול ומתון, אברי המין הנקביים שלה לא ישנו". אך פרשנים בעיתון חשוב היו מודאגים ביותר: הם הצביעו על העובדה המצערת שהיא נבחרה לאחר קמפיין נמרץ מטעם חוגים פמיניסטיים, וחמור מכול, על כך שלאט לאט מקיף עצמו הנשיא בשורה של יועצות מאותו מגדר ביולוגי מטריד. "נקודות נפרדות, לא קשורות, המתחברות איכשהו לקו". בזאת המשיך העיתון בקו שלו, שאותו הדגיש פרשן אחר במינוי הקודם של אישה לתפקיד בכיר: "נניח לרגע שיהיה צורך להזיז ארון תיקיות כבדות ממקום למקום", תהה הפרשן, "האם יעלה על הדעת שבסביבתו של הנשיא לא יהיו מספיק גברים חסונים בעלי און וכוח"?

2011. ראש השב"כ הדתי הראשון מתמנה.

2022. הרמטכ"ל התימני הראשון מתמנה. פרשנויות. הרגעות. דיונים.

2045. מטאוריט פוגע בכדור הארץ ומשמיד את כל האנושות, קוטע באחת את הדיונים על אפשרות של מינוי אדם לבן לנשיאות ארה"ב.

3 תגובות:

  1. הכתבה על עמידרור בהארץ מחרידה. חריג גם בקנה מידה של הארץ.

    השבמחק
  2. מר גרשוני היקר.

    הסתבר לי שזמן רב אני קורא אותך אבל התמונה בוולוט לא דומה לתמונה שכאן.

    עוד שכהייתה איש תשתית רב פעילות, ניכר היה בך שתפרוץ מעבר לפסקאות השבועיות. (וזאת מפי אדם שכבר אז היו לו שות')

    בכל אופן, לעצם הפוסט - היה כבר מי שספר כיפות בסביבת ראש הממשלה, ותהה איך יענו כל אלה לטלפונים בשבת.

    ולסיכום אצטט את איינשטיין אלברט: הרבה יותר קל לפרק אטום מאשר לפרק דעה קדומה.

    י.

    השבמחק
  3. מעניין שב"הארץ" התאפקו ולא ציינו שהוא חובש כיפה אבל מצד שני - כנהוג במינויים של דתיים או דתל"שים - טרחו לציין באיזה תיכון הממונה הטרי למד (כך למשל שכמונה השופט העליון יצחק עמית, שבערמומיותו הסיר את הכיפה, צוין בפירוש שהוא למד בתיכון "צייטלין". שלא נטעה בו חלילה).

    השבמחק