בררררר

"גרשוני מבקש לעסוק בנושאים שונים ("הגיגים ומחשבות על כל מיני נושאים" בלשונו), אך בפועל מדובר בבלוג עם גוון פוליטי מובהק, הנותן ביטוי לקול הדתי – ימני" (ירין כץ, אונלייף)

יום שני, 29 באוגוסט 2011

כנס באוניברסיטת חיפה על "תורת המלך"

עדכון: לפי התקשורת העוינת, הכנס בוטל. רשמית בגלל השתתפותו של הרב שפירא, אבל בטח זה כדי למנוע ממני לדבר. וזה עוד לפני שהספקתי לבטל את השתתפותי במחאה! לא יפה.

ביום שני בשבוע הבא יתקיים כנס באוניברסיטת חיפה בנושא "תורת המלך". למרבה ההפתעה הוזמנתי לדבר שם (בעקבות הפוסט שלי בנושא, הנצפה ביותר מבין שאר הפוסטים שלי, בהפרש ניכר), אל מול שני בלוגרים מהשמאל-קיצון (מי יותר ומי פחות), תומר פרסיקו ושלום בוגוסלבסקי. כמו כן יהיה שם בעל המחבר בעצמו, הרב יצחק שפירא, וגם מחבר קונטרס הנגד, אריאל פינקלשטיין. לא נמסר אם לאירוע יוזמן גוי על מנת לבדוק עליו את התאוריות השונות, אך מכיון שמדובר באוניברסיטת חיפה, כמעט מן הנמנע שלא תהיה בדיקה פרקטית מן הסוג הזה.

בכל אופן, אם אתם בחיפה בשבוע הבא, ו' באלול הוא החמישי בחודש ספטמבער למניינם ימ"ש, ובא לכם להגיד לי שלום, אתם מוזמנים.

כמו כן, אם יש לכם רעיונות לדברים שכדאי לי להתייחס אליהם מעבר למה שכתבתי בפוסט, אתם מוזמנים לכתוב לי בתגובות או במייל או בפייסבוק או משהו.

הנה תוכן הכנס. קצת גולש מהשוליים אבל זה מה יש בינתיים. תתמודדו בגבורה, אני יודע שאתם מסוגלים לזה.

נ"ב, הכנס יצולם וישודר בערוץ האקדמי של אוניברסיטת חיפה.
נב"ב, מהתוכנייה כאן נשמטה השורה האחרונה: "אריאל פינקלשטיין: 'דרך המלך'". הנה קישור לתוכנייה.

7 תגובות:

  1. לא זכיתי לקרוא (והאמת שזה נשמע ספר טיפה משעמם), אבל שמעתי ציטוטים המצדיקים התנהגות אגרסיבית לפי המופת של שמעון, לוי ושכם. מבחנתי זו התפתחות יפה של תנ"ך בגובה השמיים - פעם הם אמרו שאנחנו פשוט לא מבינים את החטאים של גדולי האומה. היום אנחנו מבינים, אלה פשוט לא היו חטאים. עוד ספרים בסדרה: משפט המלך - דיני הריגה לפי סיפור אוריה, דרך המלך - דיני ניאוף לפי סיפור בת שבע.

    השבמחק
  2. זה קצת חורג מתחום הדיון. באופן כללי, סיפור שכם כתקדים הלכתי מעוגן היטב במקורות (רמב"ם, רמב"ן), בין השאר מתוך ההבנה שהנזיפה של יעקב בבניו הייתה טקטית בעיקרה ("עכרתם אותי להבאישני ביושב הארץ") ולא מהותית-"הלכתית".

    זאת בניגוד גמור לעניין חטאי דוד, שבהם באה נזיפה מוסרית מפורשת מהנביא על כך. ואפעלפיכן, כידוע חז"ל ניסו לתרץ את הדברים כך שלא הייתה בהם עבירה של ממש.

    השבמחק
  3. הלכה בידוע...

    השבמחק
  4. שלום הלל
    אני לא מכירה אותך, אבל אני מכירה את "הרב" שפירא, שכתב את הספר המזעזע "תורת המלך", את עמדותיו ופועלו. לתת לו במה לדבר הופך את הכנס הזה ללא לגיטימי!! להביא את שפירא לדבר באוניברסיטת חיפה זה לשתף פעולה עם חוסר הגבולות שיש בדמוקרטיה הישראלית, דבר אשר מחריב אותה פנימית. גזענות היא לא "עוד דעה" שצריך להציג ביום עיון של האוניברסיטה. מי שמע על דבר כזה שמישהו שמסית לרצח של חפים מפשע הוא לגיטימי?? אני מבקשת ממך ומכל באי הכנס להעלות את הנושא, ולא לאפשר לשפירא להגיע או לבטל את הכנס בכלל!!!! אתה יודע שבאנגליה יש איסור לאנשים כמו שפירא להיכנס בכלל למדינה?! אצלנו הם מדברים בימי עיון אקדמאים!!! פשוט לא להאמין.

    השבמחק
  5. שלום אנונימית. את טוענת שהרב שפירא "מסית לרצח של חפים מפשע". תמהני למה את מתכוונת. שמא לזה שהוא מתיר בשעת מלחמה להרוג גם חפים מפשע כחלק מהמלחמה? אם כן, היית מתנגדת גם לאסא כשר כמרצה, שהרי הוא אמר שמותר להביא להרג שכן של טרוריסט אם החלופה היא לסכן את חייו של החייל.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1062105.html

    מכל מקום, אני ממליץ לך לקרוא את הפוסט הקודם שלי על תורת המלך, שקישרתי אליו בפוסט הנוכחי, ושגם נמצא ברשימת הרשומות הפופולריות מימין.

    השבמחק
  6. אוניברסיטת חיפה נבהלה וביטלה את הכנס:
    http://www.kipa.co.il/now/46064.html

    השבמחק