בררררר

"גרשוני מבקש לעסוק בנושאים שונים ("הגיגים ומחשבות על כל מיני נושאים" בלשונו), אך בפועל מדובר בבלוג עם גוון פוליטי מובהק, הנותן ביטוי לקול הדתי – ימני" (ירין כץ, אונלייף)

יום רביעי, 14 בספטמבר 2011

אם כל הפדיחות בעיצוב החדש של אתר "הארץ"

אתר "הארץ" עבר עיצוב מחודש (גם הבלוג של גלעד סרי לוי, אגב). טוב.


העיצוב הישן של האתר היה לא משהו בכלל, לזה רבים מסכימים. העיצוב החדש מבריק ונוצץ יותר, אבל בעיניי הוא מעצבן ומבולגן נורא. אני לא היחיד שחושב כך, אבל מוסרים לי שבטאבלטים הוא נראה סבבה. טוב, זה לא חדש, שב"הארץ" מתייחסים לאיזו קבוצה אלטיסטית מצומצמת כאילו היא כל העם. לדעתי הם גנבו את הרעיון הזה של עיצוב מבולגן מ-xnet (שגם הוא בעיניי מעצבן מאוד), שבטח גנבו אותו מאתרים בחו"ל.

האם העיצוב החדש גם מעיד על יתר מחשבה מכאן ולהבא על בעיות חמורות יותר שהיו באתר - לינקים שמובילים לשומקום, כותרות דפדפן שאינן מתאימות לתוכן, הפניות שנותרו מהדפוס כמו "ראה מסגרת בעמוד א5", או תקלות מצחיקות כמו זו שכתבתי עליה כאן בבלוג לפני כמה חודשים?

אני לא יודע, אבל הארץ, כרגיל אצלו, התחיל בעניין הזה ברגל שמאל, אפילו ברגל שמאל-קיצון. אני מדבר על הדבר החשוב ביותר שיש לעשות כשאתה עושה עיצוב חדש לאתר הוותיק והמפורסם שלך, שאליו קישרו עשרות אלפי פעמים בכל רחבי הארץ - התאימות לאחור.

כן חבר'ה, התאימות לאחור בקישורים להארץ לא עובדת. במילים אחרות, בבלוגים ובאתרים ובכל אתר ואתר שהפנו לכתבה מסוימת בהארץ, אם תלחצו על הקישור לא תגיעו לכתבה עצמה אלא פשוט לעמוד הראשי של האתר. נסו זאת בקישור לכתבה על התפטרותו של גיא זוהר אצל velvet (הלינק שאצלה: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1241191.html. הלינק החדש: http://www.haaretz.co.il/1.1469109), או בקישורים החיצוניים בערך על אלברט איינשטיין בוויקיפדיה ותבינו את גודל הברוך. המצחיק הוא שאפילו כשמחפשים בגוגל מגיעים לאותו קישור שבור (לפחות בינתיים). אוי לבושה.


הארץ הוא לא האתר הראשון שכושל בתאימות-לאחור בעיצוב מחדש (קדם לו, בין השאר, NRG מעריב), אבל זה לא מפחית מהחומרה של הדברים, באתר כה מרכזי.

אם בכנסת הקימו את נציג הדורות הבאים, דומני שבכל צוות עיצוב אתר צריך שיהיה "נציג הדורות הקודמים", שיחשוב על כל אותם קישורים נכנסים, ולא יבטל את כל מה שמחוץ לאתר כעפר הארץ.

אבל בעצם, הרי זו כל מהותו של "הארץ" עצמו, כשחושבים על זה. לא ככה?


9 תגובות:

  1. לא מדויק לגבי ויקיפדיה.הקישורים בפורמט הקודם (hasite/spages) כן עובדים בערך על איינשטיין בוויקיפדיה. קישורים שטרם הועברו לתבנית המתאימה ומשתמשים בפורמט הישן של ShArt יש להעביר לתבנית המתאימה. אבל כן, זה מעצבן. מצד שני, העקיצה נכגונה באותה מידה לגבי NRG, והכי גרוע, אם אני זוכר נכון, בזמנו מקור ראשון עשה אותו דבר ובצורה הרבה יותר גרועה (לא היתה שום דרך להגיע מקישור למאמר ישן לקישור למאמר חדש) כך שאת העקיצה שלך בסיפא אתה יכול להפנות, ביתר שאת, כלפיו :)

    השבמחק
  2. אני יודע לגבי ויקיפדיה, ועדיין זו תקלה עצומה. לגבי מקור ראשון - עד כמה שידוע לי כרגע אין לו בכלל אתר מסודר עם הכתבות המודפסות.

    השבמחק
  3. תסתכל באתר החדש ותראה שבכלל אין שם כתבות שאפשר לקשר אליהן, רק מהדורה דיגיטלית של העיתון היומי.

    השבמחק
  4. בדיוק, וזה מה שעוד יותר גרוע, אפרופו הסיפא של הרשומה שלך.

    השבמחק
  5. זה כבר עניין אחר. אם עיתון מקבל החלטה אסטרטגית שהתוכן שלו לא יהיה זמין אונליין, הסיפור שונה. מכל מקום אתר מקוראשון הוא ממש דג רקק ביחס ללווייתן ששמו הארץ, והתקופה שבה כתבות הועלו אצלו לאתר לא הייתה ארוכה.

    השבמחק
  6. לדעתי הם פשוט בהלם מהתוצאה של בוז'י.

    השבמחק
  7. זה ניסיון שלהם לטשטש ראיות. כל אוצרות החכמה של ג' לוי ע' הס ושאר תבלינים אבדו לנצח.

    זה גם פוגע אנושות בארכיון של 'אידיוטים שימושיים' ברמה שמצדיקה תביעת נזיקין. אבל זה כבר עניין אחר

    השבמחק
  8. יחד עם הכתבות, שיימצאו בקישורים חדשים לדעתי, אוצר שלם של תגובות, חלקן חכמות ועולות באיכותן על הכתבות עצמן (כמובן לא כולן) - ירד הטמיונה. רבים אומרים שזה חיסול מכוון, אבל אנחנו לא עוסקים בקונספירציות כן?

    השבמחק