בררררר

"גרשוני מבקש לעסוק בנושאים שונים ("הגיגים ומחשבות על כל מיני נושאים" בלשונו), אך בפועל מדובר בבלוג עם גוון פוליטי מובהק, הנותן ביטוי לקול הדתי – ימני" (ירין כץ, אונלייף)

יום שלישי, 10 בינואר 2012

מכתב גלוי לנשות "קולך" ממטופלת פוריות דתייה

המכתב התפרסם בפורום "הורות ומשפחה" באתר כיפה, על ידי כותבת בכינוי "המצפים לישועה", ואני מביא אותו כאן בהמשך לסערה סביב כנס מכון פוע"ה ולקריאות להחרמת רופאים שישתתפו בכנס:


לכבוד נשות "קולך" פורום נשים דתיות.
מאת: המצפים לישועה מטופלת פוריות דתיה.
שלום לכן נשים יקרות!
בעקבות כנס מכון פוע"ה המתקיים השבוע רציתי לכתוב לכן כמה מילים שאולי ורק אולי, יתנו לכן חומר למחשבה.
אני מטופלת פוריות דתיה, נשואה 11 שנה וזקוקה לתרומת ביצית על מנת להיכנס להריון.
כשהתחלנו את הטיפולים הם היו מביציות שלי, אולם לפני 4 שנים כשהרופאים אחרי לא מעט כישלונות הבינו שאי אפשר לטפל בי בהפריות רגילות עם ביציות שלי, הם הציעו לנו לפנות לתרומת ביצית.
פנינו למכון פוע"ה והם היו מוכנים לבוא לעזרתנו בהדרכה, בעצה טובה ובהשגחה ופיקוח על הטיפול שעלה לא מעט כסף.
הטיפול הראשון שעשינו בדרך הזו נכשל, ולפני שנה אחרי הפסקה ארוכה חזרנו שוב לטפל. במהלך הזמן שעבר שמענו שיש חוק ששמו "חוק הביציות" והוא אמור לעבור בכנסת ולהסדיר את נושא התרומה בארץ.
בזמן העבודה על החוק בכנסת ישבו בוועדה שהכינה את החוק נציגים ממכון פוע"ה, נציגים מארגוני הנשים וח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית בניסיון לנסח את החוק ולהעביר אותו לאישור. אתן לא הייתן שם. כל הניסיונות שלי ושל כמה חברות שלי לרתום אתכן לעזרה בנושא לא הצליחו. כשאני פניתי אליכן הודעתן ש"אנחנו לא מוכנות לעזור להעביר את החוק", כי "אין בארץ נשים דתיות שצריכות תרומה". סתם שתדעו לפני 4 שנים כשטסתי בפעם הראשונה לקייב שבאוקראינה היו חוץ ממני עוד שתי נשים דתיות מתוך 6 שהיו צריכות תרומה, לפני שנה כששוב טסתי לקייב שבאוקראינה היינו 3 נשים דתיות מתוך 35 שהיו צריכות תרומה והשנה כשטסתי שוב לאותו מקום  היינו שתי דתיות מתוך 24 נשים שהיו צריכות תרומה. אז בפעם הבאה כשתענו ככה למטופלת פוריות דתיה, כדאי שתחשבו פעמיים לפני התשובה. היחיד שניסה לעזור להעביר את החוק הוא ח"כ זבולון אורלב מהמפד"ל, שבניגוד אליכן מבין את הכאב שלנו ועזר לנו מאוד.
אתן מדברות על הדרת נשים מהכנס, על ישיבה נפרדת והתעסקות בנושאים אינטימיים שנוגעים לנו הנשים על ידי רופאים גברים וקוראות להחרים את הרופאים שמדברים בכנס, אבל כשמדובר בנו מטופלות הפוריות הבקשה הזו היא לא הגיונית ובלתי אפשרית. יש מטופלות שמחכות לתור למומחים שמשתתפים בכנס הרבה מאוד זמן ואולי התור לאותו רופא שאותו אתן מבקשות להחרים הוא הצ'אנס היחיד שלה להיכנס להריון. יש מטופלות שנמצאות במהלך טיפול ועומדות לעבור שאיבה או החזרה, וכל בקשה כזו עלולה לפגוע בהן פיזית, כי לשאיבה מחכים הרבה זמן (שבועיים לפחות) ואם הזמן מגיע ואתן מבקשות להחרים את הרופא שלהן הן עלולות להיכנס למצב סכנה של גירוי יתר. קחו אחריות על הבקשות שלכן ותחשבו שוב האם אין בבקשות שלכן גרימת נזק וסכנה בריאותית שלפעמים גם יכולה לסכן חיים של נשים מסוימות.
מעבר לזה אתן מנסות לדאוג לנשים ולרווחתן אבל בעלון שלכן וגם באתר לא ראיתי שום התייחסות למה שעובר על נשים בטיפולי פוריות. כנראה שאנחנו לא מעניינות אתכן באמת. בעלון "פנימה" לשם ההשוואה יש מדור שכותבת מנהלת פורום פוריות ב"כיפה" ומתעסק בנושא, אצלכן לעומת זאת לא ראיתי שום התייחסות. אתן מדברות על הדרת נשים אבל, בפועל לנשים בטיפולי פוריות אין מקום לא בארגון שלכן ולא בעלון שלכן. אתן מתיימרות לדאוג לנשים, תתחילו להתייחס גם אלינו.

תחשבו על הדברים ותבינו שיש גם נשים כמוני שבמקום שהמאבק שלכן יעזור להן הן יצאו מכל העניין פגועות ונעלבות.
שלכן, המצפים לישועה.

תוספת: תגובת חנה קהת מ"קולך" :

אנונימית יקרה
אני מברכת אותך שבעז"ה ברוב תחבקי ילד או ילדה שיהיהו משוש חייך.
אין כל בסיס עובדתי לטענותייך. מעולם לא הגיעה אלינו פנייה כזו ומעולם לא ענינו כאלה תשובות.
היו לנו פעילויות ויש לנו פעילויות בנושא של פריון האשה ובריאות האשה, אך כיון שאנו מוצפות היום בהשמצות שקריות כל היום, אין לי ביטחון שגם מכתב זה הוא לא חלק ממסע ההסתה שמתנהל נגדנו היום. בכל מקרה הציטוטים אינם נכונים והדיווח שלך עלך פניות אינן נכונות ואנחנו כן עסקנו בנושאים.
איני מבינה מה הקשר בין הכנס לטיפולים שהרופאים נדרשים וחייבים לתת.
בהצלחה רבה
חנה קהת

תגובה 1:

  1. לא יודעת אם את קוראת פה בכלל אבל
    הלוואי שתקראי את זה
    נכון, אתן נמצאות כרגע תחת מתקפה אך לכנות אותן "השמצות שקריות" בלי לטרוח לבדוק את הטענות של האשה אני מצטערת אבל זה נפנוף
    הבחורה, שאינה מפוברקת כלל וכלל העלתה טענות, ובחרת לעשות את הפעולה הכי קלה- להסיר אחריות
    אני חושבת שמן הראוי שלפני שאת מפרסמת כזאת תגובה לא מתאימה ולא ראויה תבדקי האם הטענות נכונות אם לאו ואז תוכלי להגיב
    את מוזמנת להכיר את האשה שהעלתה את הטענות ועוד אחרות בפורום פוריות באתר כיפה

    השבמחק