בררררר

"גרשוני מבקש לעסוק בנושאים שונים ("הגיגים ומחשבות על כל מיני נושאים" בלשונו), אך בפועל מדובר בבלוג עם גוון פוליטי מובהק, הנותן ביטוי לקול הדתי – ימני" (ירין כץ, אונלייף)

יום רביעי, 8 במאי 2013

כשכתב הארץ לענייני מתנחלים קרא למחאה אלימה

חיים לוינסון, כתב הארץ ביו"ש, זה שנהנה לדווח על אלימות אנטי-ממסדית של כל נער גבעות, קורא בסטטוס שלו בפייסבוק למחאה אלימה. וכה דבריו:



"אני לא מעודד אף אחד אלא רק מנתח את המציאות", אומר לוינסון. ניתוח אקדמי ממש.

כמה פסקאות אחר כך מוסיף: "יגידו לכם שאלימות זה לא מוסרי. זה תמיד היה התירוץ של האליטה. זו הדרך שלהם להוציא אל מחוץ למחנה את המאבק נגדם".
נשמע כמו ניתוח טהור של המציאות, לא?

ולבסוף: "צריך להביא לשינוי הפרידגמה. להעיף לכל הרוחות את שיטת המשטר הנוכחית וליצוק שיטה אחרת שבה אין מחוברים ולא מחוברים, אין פנסיות של עשרה מיליון שקלים, את הפרטה פרועה של משאבי שלטון ואין משטרה שמשקיעה בחקירה של צבא אדום במזרקה יותר מאשר רצח. אם יש מישהו חושב שישיג זאת באמצעות שיטת איציק שמולי, שיקום".

אבל אני לא מעודד שום דבר, מה פתאום.

עזבו את הקריאה לאלימות. את זה נשאיר לשב"כ (חה!). אתה קורא סטטוסים כאלה, וניסיונות לחידוש המחאה, ומתחשק לך לדפוק את הראש בקיר הפייסבוק. הרי חלק גדול מהסיבה שאנחנו בברוֹך הנוכחי, שהשר הפופולרי והפופוליסטי שהיה אי פעם בישראל נאלץ לעשות דברים לא נחמדים כמו להעלות מסים ולקצץ בקצבאות, היא ההזיה הגדולה של "המחאה החברתית" - אותה מחאה שכפי שחששתי בזמנו הצליחה לגרום לנתניהו הסחיט והלחיץ להיכנע לחלק מדרישותיה, ולפזר כסף כאילו אין מחר (זו לא הייתה הסיבה היחידה כמובן. ההתנהלות המופקרת של נתניהו ושטייניץ והבזבזת חסרת התקדים לא הייתה כולה קשורה למחאה. אבל חלק גדול ממנה בהחלט כן).

אם לקחת דוגמה קטנה וידועה, כל עניין ה"חינוך חינם מגיל 3" - חוק ישן שמשרדי האוצר בחכמתם הצליחו למרוח במשך עשרות שנים משום שהבינו את העלות התקציבית המזעזעת שלו - גרם לבור ענק בתקציב, שעכשיו מנסים לכסות אותו. לא כמובן על ידי ביטול ההטבה הזו (שטח משוחרר לא יוחזר!), אלא על ידי קיצוצים במקומות אחרים.

את כל זה, כמובן, הציבור הרחב לא ממש מבין. הוא בטוח - מה בטוח, יודע! - שאין שום בעיה לחלק הטבות לכל עם ישראל, ורק בגלל שהפוליטיקאים חברים של הטייקונים, הם נותנים להם ג'ובות בלי חשבון. ומה עם המערכת הכללית של פקידי האוצר, הח"כים, וכל אלה? כנראה הטייקונים משלמים לכולם. מה, לא?

כי מה הציבור רוצה? שלא יקצצו לו, שייתנו לו, ושאת הכסף יקחו מהעשירים. ואם הם יברחו מפה? לא יברחו. מה פתאום, לא יברחו. לא, את המפעלים שלהם הם יקימו בארץ, ברור. והם גם יקימו עוד מפעלים, גם כשמס החברות יעלה. הם לא יפטרו עובדים כשהחברות שלהם יצטרכו לשלם יותר מס. הרי שיעור האבטלה במשק הוא קבוע ידוע, ולא ייתכן שהוא יגדל. מה פתאום? זה נס ידוע: מעלים את מס החברות, והבכירים יקצצו לעצמם במקום לעובדים. זה מה שהם עושים, לא?

אז יאללה, צאו ומחו. מחאה אלימה, כי רק זו הדרך. שרפו בתי עסק, גרשו את העשירים והוציאו אותם להורג, הלאימו את רווחי הגז, ובזבזו אותם על קצבאות בלי חשבון. מחר, כשייגמר הכסף וייגמרו העשירים, בטח כבר תמצאו דרך לממן את מדינת הרווחה.

אם תשאלו לעצתי, אולי תנסו לכבוש את סעודיה. כיבוש מדינות עם משאבים מועיל מאוד לאורח חיים נוח וחסר דאגות. אני לא אומר את זה כדעתי, אגב. זה רק ניתוח היסטורי.

---
עדכון: לוינסון ענה לי בדף הפייסבוק שלו. עיינו שם.

3 תגובות:

  1. כל אחד באדאל העליון , למה הוא שואף ? על מה הוא מוכן להאבק ?
    מה מוציא אותו מהכורסא וגורם לו לרצות שינוי. כאן ברור שלחיים ל. מהארץ מזיז הכסף מאוד, הוא קורא לאלימות בגלל פגיעה בכיס, בכיסו.
    אנחנו , נוער הגבעות , פועלים כל השנה מאדאל , סופגים עלבונות שלא מגיעים לנו , מושמצים תדיר על ידי אנשים כמו חיים ל .
    ואנחנו נאבקים על האמת . לא מרויחים מכך שקל .
    עכשיו ברור כל אחד מהו ערכו .
    איש לפי מהללו , ככה מהעריכם אדם .
    אדם נמדד בכוסו , כיסו וכעסו . חיים ל. הבהיר מהו הקו האדום שלו . כסף

    השבמחק
  2. ההנחנה שעשירים בורחים זה תמיד רע עוד דורשת הוגחה. ישנם סוגים שונים של יזמים. לא כולם כמו איל הפלדה קרנגי שנתן ליו"ר החברה שלו לטבוח בעובדים מתאגדים באמצעות צבא שכירי חרב, או בכלים של ימינו באמצעות איומים. יש גם יזמים מוכשרים שלא מיקסום רווחים לבדו מניע אותם

    השבמחק
    תשובות
    1. גם שהמבוגרים הולכים ומשאירים את הילדים לבד צריך הוכחה עבורך?

      מחק