בררררר

"גרשוני מבקש לעסוק בנושאים שונים ("הגיגים ומחשבות על כל מיני נושאים" בלשונו), אך בפועל מדובר בבלוג עם גוון פוליטי מובהק, הנותן ביטוי לקול הדתי – ימני" (ירין כץ, אונלייף)

יום חמישי, 3 בפברואר 2011

אל"ף אוהל בי"ת זה בית? לא בגוגל


אתם מכירים בוודאי את כפתור "I'm feeling lucky" של גוגל. אני לא יודע כמה יצא לכם להשתמש בו, אבל הוא מעולה בתור תחליף-netex. למשל, כותבים "רכבת", חשים בני מזל, והופס אנחנו באתר של רכבת ישראל.

מה שרבים לא יודעים, זה שאם יש לכם דפדפן פיירפוקס, תוכלו לעשות אותו טריק פשוט על ידי כתיבת הביטוי בשורת הכתובת ולחיצה על אנטר. זהו! אתם שם! ממש נטקס להמונים. כל ביטוי שברור לכם שיגיע ישירות למקום שברצונכם להגיע אליו (למשל רכבת, בזק, טמקא, תפוז, מה שתרצו) יגיע ישירות לדף המבוקש. אם התוצאה אינה מובהקת, הוא יביא אתכם לדף תוצאות חיפוש (למשל בלוגרשוני עדיין לא מקובע אצלו, אבל בטח זה ישתנה בקרוב). בקיצור, אם עד עכשיו לא היו לכם מספיק סיבות לעבור לפיירפוקס, הנה לכם אחת שמכריעה את הכף.

עכשיו למשהו מעניין. מה יקרה אם תקישו רק אות אחת, ותחושו בני מזל? בדקתי ומצאתי בשבילכם, והנה הרשימה המלאה, לאותיות העבריות:

א - א בוויקיפדיה.
ב - רשת ב
ג - ג'נענע
ד - ד בוויקיפדיה
ה - הדקה ה-90
ו - ו בוויקיפדיה
ז - ז בוויקיפדיה (תודו שציפיתם למשהו אחר)
ח - מט"ח
ט - הצ'אט של נענע
י - האר"י בוויקיפדיה
כ - כ בוויקיפדיה
ך - תנ"ך מנוקד
ל - למד, אתר ללימודי תיאוריה
מ - מ בוויקיפדיה
ם -  הקריה הרפואית רמב"ם
נ - נ בוויקיפדיה
ן - ער"ן
ס - ס בוויקיפדיה
ע - חדר החדשות של יש"ע
פ - פ בוויקיפדיה
ף - נג'ף בוויקיפדיה
צ - הצ'אט של תפוז
ץ - משורת הכתובת מפיירפוקס מגיע לעמוד החיפוש בגוגל. אם תתעקשו, תגיעו ל-ץ סופית, סדרת רדיו קומית אינטרנטית
ק - ק בוויקיפדיה
ר - בית"ר.נט
ש - ש בוויקיפדיה
ת - ת בוויקיפדיה



שמתם לב לדפוס: בערך בחצי מהמופעים החיפוש יוביל אותנו לערך בוויקיפדיה על האות. בחצי השני זה יוביל בדרך כלל לאתר שבו האות מבודדת משאר האותיות על ידי סימן פיסוק כמו גרש או מקף. מה לגבי הספרות? אם תקישו אותן בשורת הכתובת תקבלו הודעת שגיאה, כי פיירפוקס ינסה לפענח אותן ככתובת ממוספרת כלשהי. אם תלכו לגוגל ותקישו, הרי שהספרה 1 תוביל אתכם לאתר הספורט one, הספרה 2 תוביל אתכם לאתר יד2, לחיצה על 4 תוביל אתכם לאתר שיתוף הקבצים 4shared, הספרה 5 תוביל אתכם לאתר ספורט5, הספרה 7 תוביל אתכם לאתר ערוץ 7, ו-9 יוביל אתכם לדף על הסרט 9 באתר Imdb. המספר 10 יוביל אתכם כמובן לאתר נענע10. הספרות 3, 6, ו-8 יובילו אתכם לערכים עליהן בוויקיפדיה האנגלית דווקא.



רשימה די מיותרת, אני יודע, אבל מישהו צריך לעשות בשבילכם את העבודה. עכשיו תוכלו לדעת איך להגיע בקלות לאתר אוהדי בית"ר, לצ'טים של תפוז ושל נענע, וכמובן גם לערך בוויקיפדיה על האר"י. היה שווה.

4 תגובות:

  1. יותר מזל משכל מביא ל
    http://www.pcon.co.il/v5/utubeItem.asp?id0=27

    השבמחק
  2. יא משועמם אחד. זה מה שיש לי לומר.

    השבמחק
  3. כל הזין בוויקיפדיה!
    באותו עניין, ראה את הפוסט הזה של מיודענו אורי ר', שנכתב בתגובה לפוסט של מיודענו אמיר א'.
    http://urosenheck.wordpress.com/2010/03/04/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%95%D7%9B%D7%99%D7%A6%D7%93/

    השבמחק